... KLIMASERVIS DEPOROSS

Pro naše zákazníky přinášíme kompletní servis klimatizací.

REFMATIC POWER je zcela automatický systém pro výměnu a servis klimatizací automobilů. Prověříme účinnost klimatizace, recyklaci a plnění chladiva a provedeme dezinfekci výparníku, výměnu pylového filtru a také opravy výparníků, vysokotlakých potrubí, kompresorů atd.

Recyklace klimatizace již od 1000,- Kč

 

Počet přístupů (od 05/2008):

Aktuality

AKCE - KONTROLA tlumičů

GENERÁLNÍ OPRAVY MOTORŮ

Generální opravy VŠECH druhů motorů a hlav válců.

... více informací

NANO4LIFE OCHRANA AUTOLAKU

Tento produkt nanotechnologie je speciálně navržen pro ochranu povrchu Vašeho vozu. Je 100% šetrný k životnímu prostředí.

... více informací

2 NOVÉ AKCE - ZIMA & TLUMIČE

V sekci akce přinášíme dvě nové akce.

Oleje PETRO CANADA

... více informací

Nová sekce MAZIVA A KAPALINY - NEPŘEHLÉDNĚTE!!

... více informací

NOVÉ NÁHRADNÍ VOZIDLO

... více informací

Nová příjezdová komunikace.

Dne 3.6.2013 se k naší, ale určitě i Vaší velké radosti, KONEČNĚ začala budovat nová příjezdová komunikace k našemu autoservisu. Dle sdělení firmy,která má výstavbu komunikace na starost, by dokončená stavba měla být předána městu Hodonín někdy na přelomu července a srpna letošního roku.

Několik fotografií z výstavby ...

Nejnovější akční ceny!

AKCE - Kontrola před zimou

Leták akce

AKCE PNEUSERVIS

AKCE - Přezutí čtyř pneumatik na plechovém disku ...

cena ..... 480,- Kč s DPH

Inzerce

Spřátelené autoservisy

MINX Škarda Marek - Svoboda nad Úpou Vaněk Jan - Temný důl

BG servis klimatizací


BG

Bakterie ve vašem autě jsou škodlivé pro vás i vaši rodinu!

Odkaz na video - BG servis klimatizací

Dezinfekce klimatizací BERNER

klimaberner

Pro naše zákazníky přinášíme novinku v podobě zařízení BERNER, které pracuje na principu zahřátí speciální tekutiny, ze níž se tvoří jemná mlha, která se při zapnutí vnitřní cirkulace dostane do celého interiéru vozidla. Likviduje alergenní bakterie a jejich zárodky a také nepříjemné pachy, pylové a nikotinové usazeniny

... CENA za čištění klimatizace ...    800,- Kč

... leták BERNER

Poskytované služby klimaservisu...

filtr vysoušeč


... odsátí a recyklace starého chladiva ze systému klimatizace, tlakové zkoušky jednotlivých částí okruhu autoklimatizace, aplikace kontrastní UV látky pro odhalení netěsnosti okruhu autoklimatizace, detekce úniků chladiva z okruhu klimatizace, odstranění úniků ze systému autoklimatizace, kontrola těsnosti okruhu klimatizace, plnění okruhu speciálním olejem, plnění okruhu autoklimatizace chladivem R134a, dezinfekce vzduchových průduchů v autě a výměna kabinového (pylového) filtru.





Jak poznáte, že autoklimatizace Vašeho vozu nefunguje správně?

Stačí sledovat funkčnost při jejím provozu. Při zapnuté autoklimatizaci, kdy se okolní teplota pohybuje okolo 30°C, by se teplota vzduchu z výdechů ventilace měla pohybovat okolo 10-15°C. Kompresor by se při volnoběžných otáčkách neměl u většiny vozů vypínat. Stejně tak jakýkoliv hluk vycházející z kompresoru autoklimatizace může naznačovat problém. Ze vzduchových průduchů Vaší autoklimatizace by také neměl být cítit žádný nepříjemný zápach.

Zjistili jste problém s autoklimatizací?

V případě zjištění nesrovnalosti nebo podezření na závadu je nutná návštěva u odborníka na servis a plnění autoklimatizace. Častým problémem, který je spojen s používáním autoklimatizace, bývá občasný zápach. Nejintenzivnější bývá v okamžiku, kdy se po krátké době vracíte do auta, kterým jste přijeli se zapnutou autoklimatizací. Zápach způsobují bakterie a plísně, které se množí na vnitřním výměníku klimatizace (tzv. výparníku), protože jde o nejchladnější a nejvlhčí místo v interiéru vozidla.

Dezinfekce autoklimatizace, chraňte své zdraví!

Proto je velmi důležité provést dezinfekci autoklimatizace, která zničí bakterie i plísně a odstraní zápach. Bohužel vzniku bakterií se nedá nijak zabránit, proto se doporučuje dezinfekci autoklimatizace provádět alespoň jednou ročně, vždy před sezónou. Zanedbáním této údržby se zbytečně vystavujete všem nepříznivým vlivům, které způsobují různá onemocnění. Kašel, podráždění, pálení v krku, pálení očí, to všechno mohou být důsledky zanedbání dezinfekce autoklimatizace. Toto pociťují obzvlášť osoby se zvýšenou citlivostí, případně lidé s alergiemi.

okruh


Únik chladiva z autoklimatizace

Mezi nejčastější poruchy autoklimatizace patří úniky chladícího média z okruhu klimatizace. Snaha některých výrobců automobilů o maximální snížení výrobních nákladů k tomu jen přispívá. K únikům chladiva dochází u autoklimatizace také vzhledem k zátěži vozu: vibrace, nárazy, vysoké teploty v motorovém prostoru, agresivní prostředí přesolených zimních komunikací apod. Z těchto důvodů může dojít k netěsnosti chladícího okruhu a tedy i snížení funkčnosti autoklimatizace.

Někteří výrobci uvádějí jako přijatelný unik až 25% hmotnosti chladiva za rok. Z toho vyplývá také účelnost preventivních prohlídek, které Vám zaručí, že Vaše autoklimatizace bude opravdu funkční. Mohou také zabránit větší poruše, která by si mohla vyžádat vyšší investice do opravy autoklimatizace.

Jestliže Vaše klimatizace v autě nefunguje (nechladí) nebo se její účinnost snižuje během několika dnů či týdnů po naplnění, s největší pravděpodobností je to způsobeno únikem chladícího média z okruhu. V takovýchto případech je nezbytné nejdříve zjistit přesné místo úniku média z klimatizace a až poté, co bude okruh klimatizace utěsněn, může být zahájeno plnění klimatizace chladícím médiem.





kompresor


Závady kompresorů autoklimatizace

Další významnou kategorií poruch autoklimatizace jsou závady kompresorů. Vzhledem k jejich značně složité vnitřní konstrukci, kde je velké množství mechanických součástí, dochází k opotřebení vlivem tření. Nesprávné množství nebo viskozita speciálního oleje toto opotřebení jen urychluje. Při výměně jakékoliv součásti chladícího okruhu autoklimatizace je nezbytné doplnit výrobcem předepsané množství oleje, aby nedošlo k poškození kompresoru.











Jak funguje autoklimatizace?

kondenzátor

V první řadě je potřeba si uvědomit, že klimatizace chlad nevyrábí, pouze předává teplo z jednoho prostředí do druhého. Princip klimatizace v autě se dá přirovnat k ledničce, jakou máme všichni doma. Využívá vlastností chladícího média, které v závislosti na tlaku a teplotě přechází mezi kapalnou a plynnou fází. Tento přechod mezi kapalinou a plynem je spojen s velkým množstvím tepla. Za normálního tlaku a teploty je chladící médium v plynném stavu.

Jestliže chladivo stlačíme na vysoký tlak, dojde k jeho značnému zahřátí. Proto se musí ochladit v chladiči klimatizace (tzv. kondenzátoru). Tím předáme teplo okolí a chladící médium přechází do kapalného stavu. Jestliže do okruhu zařadíme trysku, která zajistí nejužší místo v okruhu klimatizace, dojde za tryskou k prudkému poklesu tlaku, a chladící médium přechází zpět do plynného stavu, teplota rapidně klesá. To je využito i v systému autoklimatizace, kde dochází k ochlazení vzduchu uvnitř vozidla v tzv. výparníku.




Výparník

Funkce výparníku a kompresoru autoklimatizace

Ve výparníku je plynné chladivo zahřáté na normální teplotu a vstupuje zpět do kompresoru. Autoklimatizace je vysokotlaké zařízení. O vysoký tlak v okruhu autoklimatizace se stará kompresor. Ten je přes elektromagnetickou spojku spojen s motorem, který jej roztáčí. Kromě chladiva v autoklimatizaci je v okruhu obsaženo přesné množství speciálního oleje, který zajišťuje dokonalé mazání kompresoru.

Bez tohoto oleje se kompresor autoklimatizace už po několika okamžicích poškodí a může to skončit jeho úplným zadřením. Chladící médium a vlastně celý okruh autoklimatizace je velmi náchylný na čistotu. Chladivo je speciální plyn, který je velmi škodlivý pro životní prostředí. Ačkoliv se velmi často uvádí, že jde o ekologické chladivo.




Ekologická chladící kapalina?

Ekologická chladiva sice už nepoškozují ozónovou vrstvu jako dřívější neekologické freony, ale tuto kladnou vlastnost bohužel vyvažují svým zařazením mezi tzv. skleníkové plyny. To znamená, že značnou měrou přispívají k ohřívání planety. Důležitou stránkou opravdu kvalitního servisu autoklimatizace je tedy také přísné sledování ekologických hledisek, zejména bezúnikové odsávání a plnění chladiv.

Mnoho autoservisů nabízejících opravy a servis autoklimatizací však bohužel na jakékoliv ekologické požadavky nehledí a chladiva z autoklimatizace běžně vypouští přímo do ovzduší. Služba tak může být sice za nižší cenu, ale zato s nepříjemnými následky v budoucnosti. Únik běžné náplně chladiva v jediném automobilu odpovídá úniku více než 1000kg oxidu uhličitého!

Chováme se šetrně k životnímu prostředí

Pro servis autoklimatizace používáme speciální odsávací a plnící stanici, která zajišťuje nejen bezúnikovou manipulaci s chladivem, ale také přesné plnění předepsaného množství v krátkých časech.

Tlakový spínač

Pozor na neodborný servis autoklimatizace!

Vzhledem k výše popsaným vlastnostem je oprava systému autoklimatizace určená jen pro odborníky. Jakékoliv zásahy do autoklimatizace bez znalosti problematiky téměř vždy končí poškozením. Jednotlivé díly autoklimatizace nejsou nejlevnější, např. cena nového kompresoru velmi často překračuje hranici 20 tisíc Kč. Proto se vyplatí servis autoklimatizace vždy svěřit do rukou kvalifikovaných mechaniků.

Autoklimatizace a její vliv na bezpečnost provozu

Používání autoklimatizace je často přehlížená součást jízdního komfortu, která svou funkcí přispívá k pohodě řidiče i ostatních cestujících a tím mimo jiné zvyšuje bezpečnost provozu na silnicích. Oponentura řidičů, že autoklimatizace je nepotřebná a že jim nechybí, většinou odezní, jakmile venkovní rtuť teploměru začne stoupat nad 30 stupňů. I při takové teplotě dokáže v interiéru auta teplota vystoupat k neuvěřitelným hodnotám. V létě teploty v interiéru dosahují běžně i 60°C a to i pro zdravého člověka může být zdraví nebezpečné. Řízení vozidla patří mezi činnosti vyžadující maximální soustředění.

klimaservis

Se vzrůstající teplotou ovšem řidič místo soustředění se na provoz na silnici, začíná více vnímat nepříjemnou teplotu a pozornost se rychle vytrácí. Už krátký pobyt v takovýchto podmínkách zanechává stopy v řidičově chování a je jen otázka času kdy nastane situace, kterou unavený a přehřátý organizmus řidiče nezvládne. Takové okamžiky v nejlepším případě odnesou plechy vozidla. Funkční autoklimatizace je stejně užitečná a prospěšná jako topení v zimě. Jediným důvodem, proč topení má dnes vlastně každé auto a autoklimatizaci ne, je pořizovací cena vozu. Stejně jako Vám přijde nemyslitelné jezdit v zimě bez vytopeného auta, tak by mělo totéž platit i o chlazení autoklimatizací v letním období.